torsdag 14 april 2011

Ett nytt ljud.

En kväll för kanske en dryg vecka sedan stod jag ute vid min kåta då jag hörde ett ljud jag inte hört på den platsen förut. Den annars ganska ostörda tystnaden var för en lång tid framöver bruten av ett nytt ljud. Detta var ett ljud som jag nog aldrig har reagerat så mycket på eller uppmärksammat så mycket tidigare

Ljudet av rinnande vatten.

Den lilla bäcken som går alldeles vid mitt hem hade spruckit upp och börjat porla och leka mellan tuvor och träd. Först helt litet och stilla, men allt eftersom dagarna gick blev vårfloden större och större. Mycket snö är det som har smällt på sistone.

Detta har öppnat lite nya möjligheter vad det gäller vattenhantering. Jag behöver inte längre smälta snö till disk och tvättvatten! Jag väntar fortfarande på att isen på min damm ska smälta så jag kan bada lite mer helhjärtat i den, än så länge har det mest blivit tvagning i grunt smältvatten, väl kylt. 
observera den illa dolda skräcken i blicken.

2 kommentarer:

  1. Men fan det var såpass mä vatten ändå! Jäkla sjysst ställe :)
    Ha´de smålom!

    SvaraRadera
  2. Jadu Johan jag tror du vet vad som kommer hända mellan dig, mig, en fiol och ett visst tillskott av optik i den där bäcken till sommaren!

    SvaraRadera