söndag 20 mars 2011

Projekt: Fiske

Mh, fiska kan man ju med fördel göra om man vill skaffa sin egen mat. Det är i teorin mycket enkelt, man tar någonting som en fiskelina med en krok med bete på, så här års borrar man ett hål i isen, har ner tidigare nämnda lina med tillbehör i hålet och så får man fisk. 

Men.

Så var det det här med teorin och praktikens förmåga att inte riktigt hänga ihop. Så är nu fallet för mig och Kurt som har gjort många timmars gediget försök ute på Lersjöns is. Jag fick en mört för några dagar sedan, det är det enda.

"Nä, när isen släpper ska jag fan börja harpunera fisk istället..." 
Sa Kurt på sin skånska under en i vanlig ordning fisklös fisketur.
"Dynamit är bra också, har jag hört..."
Svarade jag.


Som tur är så är det ju i sig ganska trevligt att fiska.
Många andra på kursen har varit intresserade att hänga på och sagt att vi gärna får säga till när vi ska ut nästa gång. "Javisst, vi ska ut i morgon innan vi börjar, frukost hos Kurt vid 6.00" Säger vi, då är folk inte lika intresserade längre...
Men Inte ger vi upp för det. Det blir många tidiga mornar nu i veckan som kommer. Fisk ska vi ha! Barske mig. 

2 kommentarer:

  1. Byteshandel är jättebra, jag har en massa kul förslag men de är väldigt lokalanknutna.

    SvaraRadera
  2. Fesk! Gött!
    Hoppas lyckan vänder!
    Bilder på ditt boende önskas för övrigt av både mig och min nyfikne blivande make. :)

    Kramar från oss båda, ses snart!

    SvaraRadera